Schep Vastgoedmanagers lanceert CRM van Embrace voor persoonlijke en efficiënte dienstverlening

Schep Vastgoedmanagers

Schep Vastgoedmanagers heeft met succes het CRM-systeem EmbraceCustomers geïmplementeerd. Met Embrace Customers heeft Schep een volgendestap gezet om de dienstverlening verder te personaliseren en optimaliseren. Degrootste vernieuwingen zijn de inzet van additionele communicatiekanalen en hetselfservice huurdersportaal. Hierdoor wordt de klantreis verbeterd voor zowelhuurders, opdrachtgevers als ketenpartners.

Omnichannel communicatie

De servicemedewerkers bij Schep werken vanaf nu met EmbraceCustomers. In plaats van een extra gereedschap, hebben zij een volledigegereedschapkoffer tot hun beschikking gekregen. Daarin zijn ook alle huidigegereedschappen opgenomen. Dat geeft rust en overzicht. Het resultaat is éénscherm waarin alle informatie van de klant zichtbaar is en waar allecommunicatiekanalen bijeen komen. Dit scherm biedt een 360-graden klantbeeldvan alle openstaande en historische klantcontacten. Servicemedewerkers zijn nu instaat om adequaat klanten te helpen.

Selfservice huurdersportaal
Ook voor huurders zijn er grote verbeteringen doorgevoerd. Op het selfservicehuurdersportaal is persoonlijke informatie realtime in te zien. Denk aan hethuurcontract, openstaande en historische betalingen. Tevens kunnen huurderseenvoudig een technisch gebrek aan de woning melden en worden ze hiervan proactiefop de hoogte gehouden. Dat is mogelijk door de integratie met het primairesysteem REMS van Aareon. De koppeling tussen REMS en Embrace Customers zorgtvoor zo min mogelijk menselijk handelen in het reparatieproces aan de zijde vanSchep.

Digitale transformatie dankzij integratie enprocesoptimalisatie
Schep heeft belangrijke stappen gezet in het opnieuw ontwerpen enstandaardiseren van bedrijfsprocessen. Daardoor was de implementatie vanEmbrace Customers geen plug&play. Doordat end-to-end processen zijnverbeterd, was dat nooit de bedoeling. Het resultaat is een stabiele enefficiënte organisatie met klantgerichte processen. Een voorbeeld hiervan ishet volledig digitale reparatieproces. Huurders melden een reparatie via hetportaal, waarna het proces automatisch wordt opgepakt in geïntegreerdesystemen, tot aan de afhandeling door ketenpartners. Dankzij de real-timefunctionaliteit heeft de huurder 24/7 inzicht in de status van de reparatie.

 

Wil je Embrace liever van binnen bekijken? 

Meer weten over dit onderwerp?

Vraag het onze specialisten!
Jelte Korf
Business Development Manager

Nog niet uitgelezen?

Meer leesvoer