Op donderdag 16 juni heeft deltaWonen getekend voor verregaande automatisering van de belangrijkste klantcontactprocessen met behulp van Umbrella. deltaWonen wil graag zijn online dienstverlening verder verbeteren en is daarom vorige zomer gestart met het project E-corporatie. Na een succesvolle samenwerking tussen deltaWonen en Umbrella in de eerste fase, wordt nu gezamenlijk fase twee opgestart.
E-corporatie
deltaWonen is hard op weg om een volledige E-corporatie te worden. Waar in de eerste fase van het project de nadruk lag op een interactief webportaal en social intranet, ligt in de tweede fase het accent op digitale, omnichannel dienstverlening. Umbrella zal hiervoor KCC-software inrichten en integreren met het primair systeem en het nieuwe telefonie- en DMS-systeem. Bovendien breidt deltaWonen de online dienstverlening fors uit. Hiervoor wordt onder andere een koppeling gelegd met het planningssysteem Marlin (PCA Mobile).
Over deltaWonen
DeltaWonen is een actieve corporatie met bezit in de gemeenten Zwolle, Kampen en Oldebroek; twee steden en een landelijke gemeente. In het werkgebied van deltaWonen wonen ongeveer 200.000 mensen. Van deze 200.000 mensen wonen er circa 40.000 in onze 15.000 woningen. Als maatschappelijk verantwoorde onderneming biedt deltaWonen nu en in de toekomst woon- en leefkwaliteit, in het bijzonder voor mensen die dat niet zelf kunnen realiseren. DeltaWonen durft daarbij onbevangen en verrassende keuzes te maken. Duurzaamheid is voor deltaWonen een belangrijk leidend thema. Daar wordt de komende jaren vol op ingezet. Door oplopende wachttijden bij toewijzing in het stedelijke gebied zal deltaWonen de komende jaren met name in Zwolle en Kampen investeren.
Over Umbrella
Wij helpen woningcorporaties met het leveren van digitale, omnichannel dienstverlening aan hun klanten. Hiervoor ontwikkelen we software en helpen we corporaties met de implementatie hiervan.