Malengo ontwikkelt samen met woningcorporatie Portaal een nieuwe website en een nieuw intranet. ‘Mijn Portaal’ wordt het digitale loket van de woningcorporatie waar alle huurders zelf online zaken kunnen regelen. Portaal wil op deze manier haar dienstverlening verder verbeteren. Afgelopen dinsdag 5 januari werd het contract getekend.
Portaal kiest voor de Umbrella-oplossing van Malengo voor het ontwikkelen van een klantportaal met selfservice mogelijkheden voor klanten. Vanaf het derde kwartaal kunnen huurders zelf hun gegevens inzien via ‘Mijn Portaal’, zelf gegevens wijzigen, hebben ze een eigen postbus en kunnen ze diensten digitaal aanvragen. Dat is pas het begin! Over niet al te lange tijd kunnen huurders zelf een reparatieverzoek indienen en inplannen, een betalingsregeling aanvragen, hun huur opzeggen, hun huur betalen met iDeal etc.
Het digitale loket wordt onderdeel van een nieuwe website. Ook komt er een nieuw social intranet op basis van Embrace, gekoppeld aan SharePoint. Dat gaat het voor medewerkers van de woningcorporatie makkelijker maken om samen te werken en kennis te delen. Ook zal met behulp van Social Task Management het klantportaal worden gekoppeld aan het social intranet om zo snel acties en informatie te kunnen delen met de backoffice.
Over Portaal
ls een van de grotere corporaties in ons land zorgt Portaal voor de huisvesting van ruim 55.000 huishoudens in Amersfoort, Soest, Leiden, Arnhem, Rheden, Nijmegen, Utrecht, Nieuwegein, Bunnik en Maarssen. Er werken ruim 500 medewerkers bij Portaal.
Over Malengo
Wij zijn Malengo. Wij zijn online doordenkers. Samen met veranderende organisaties vertalen we doelen naar online dienstverlening. We geloven hierbij in projecten met minder regels, afbakening en bureaucratie en meer visie, passie en ambitie.
Wil je meer weten over dit project of over het verbeteren van online dienstverlening? Neem dan contact op met Martijn Weesjes (06-2299 3659/ martijn.weesjes@embracecloud.nl)